Hoe snel geeft SEO mij resultaat?
Snel SEO resultaat.
Je vraagt je je misschien af ‘Hoe snel geeft SEO mij resultaat?’
Als u tijd en geld heeft geïnvesteerd in het optimaliseren van uw website voor zoekmachines, zou u zo snel mogelijk veranderingen in uw Google-rangschikking willen zien.
Het liefst had je gisteren al bovenaan de pagina gestaan, maar helaas werkt het niet zo.
Zelfs als je alles hebt aangepast duurt het “nog even” voordat Google je website weer gecrawled heeft.
Daarnaast kunnen er ook nog andere factoren een rol spelen.
Technische SEO.
Een groot probleem op technisch gebied, is de snelheid van een website.
Daarom is dat een belangrijk aandachtspunt in de technische SEO.
Tegenwoordig is het erg belangrijk dat een website goed te bekijken is op allerlei mobiele apparaten.

HTML Codetypen.
HTML-tags zijn code-elementen aan de achterkant van alle webpagina’s, maar er zijn ook specifieke HTML-codetypen die zoekmachines voorzien van belangrijke informatie voor SERP-weergave.
Deze elementen markeren in wezen delen van uw inhoud die relevant zijn voor zoeken, en ze beschrijven die elementen voor zoek crawlers.
Dat gezegd hebbende, je hoeft niet al deze extra codetools te gebruiken.
Zoekmachines worden slimmer en HTML-tags worden tegenwoordig veel minder gebruikt dan in het verleden.
Maar een paar tags houden nog steeds stand – en sommige hebben zelfs aan SEO-waarde gewonnen.
Titeltags worden gebruikt om klikbare koppen in te stellen die u in de SERP (Search Engine Results Page) ziet:
Over het algemeen is het aan Google om een SERP-kop voor uw pagina te maken, en het kan een van de sectiekoppen van binnen de pagina gebruiken – of het kan zelfs een geheel nieuwe kop maken.
Eerste plaats waar Google naar gaat kijken is de titeltag, en waar een titeltag aanwezig is, zal Google dit hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste kop in de relevante vermelding maken.
Gebruik niet meer dan één H1.
H1-kop onderscheidt zich van andere koppen omdat deze door zoekmachines wordt behandeld als de titel van de pagina.
Niet te verwarren met de title-tag: de title-tag wordt weergegeven in zoekresultaten, terwijl de H1-tag op uw website wordt weergegeven.
H1: Titel van je pagina
H2: Hoofd onderwerp
H3: Sub onderwerp
Query-achtige koppen vormen: behandel elke kop als een extra mogelijkheid om te rangschikken in de zoekresultaten. Daarom moet elke kop klinken als een zoekopdracht of een antwoord op een zoekopdracht, inclusief zoekwoorden.
Wees consistent met alle koppen: al uw koppen moeten zo worden geschreven dat als u alle tekst zou verwijderen en alleen de koppen zou behouden, ze als een lijst zouden worden gelezen.
Met de introductie van semantische HTML5-elementen hebben we een set intuïtieve tags gekregen, die elk een afzonderlijke pagina component beschrijven.
Dus in plaats van onze inhoud te taggen met een heleboel verwarrende divs, hebben we nu een manier om de componenten op een gemakkelijk manier te begrijpen, en op een gestandaardiseerde manier te beschrijven.
Je kunt je voorstellen dat google zoekmachines erg enthousiast zijn over semantische HTML5.
