SEO werk.

SEO staat bekend als, saai moeilijk en lange termijn werk.
De topposities in Google zouden al vergeven zijn aan de websites die er als eerste bij waren om de beste domeinnamen te claimen of aan de grote bedrijven met SEO budgetten.
Daarnaast heeft Google zijn statische zoekmachine veranderd naar een meer organische zoekmachine waarin kwaliteit leidend is.
Het eerste ingrediënt voor een succesvolle online strategie zijn de bezoekers.

Social media heeft 2 grote nadelen:

  1. Het gratis bereik van content op social media platformen neemt al jaren af, je moet steeds vaker betalen om je eigen volgers te bereiken.
    Een post op Facebook bereikte al in 2016 zelfs nog maar zo’n 2% van de eigen achterban.
    Sindsdien is het alleen maar minder geworden en ook op platformen zoals Instagram is dit goed zichtbaar.
    Je hebt hier dus geen controle over, je bent afhankelijk van de koers van het social media platform.
  2. Moeten we dan maar gaan betalen, een gemiddelde internetgebruiker ziet namelijk tegenwoordig (bewust en onbewust) zo’n 3.000 advertenties per dag.
    Wij raken steeds meer immuun voor advertenties.
    We zien het dalende effect van advertenties.
    Wanneer je op een social media platform zoals Facebook of Instagram zit rond te neuzen en je ziet een advertentie voorbijkomen, dan wordt je hierdoor “gehinderd”.

Een hoge positie in Google heeft het voordeel van de autoriteit die dit met zich meedraagt.
De hoge ranking in Google wordt vaak gezien als de marktleider of als de beste website omtrent het gebruikte zoekwoord.
Niet voor niets insinueert het spreekwoord ‘de eerste, de beste’.

Google zal uit alle webpagina’s degenen eruit vissen die relevant zijn aan een bepaalde zoekwoord combinatie én deze vervolgens rangschikken.

social media google seo